Jest to przekształtnik tranzystorowy przeznaczony do zasilania silników prądu stałego z magnesami trwałymi, stosowanych w napędach elektrycznych: małych samochodów elektrycznych, pojazdów osobistych, wózków transportowych oraz urządzeń przemysłowych.
Sterownik umożliwia regulację prędkości obrotowej silnika, zmianę kierunku jego obrotów oraz hamowanie z odzyskiwaniem energii do źródła prądu stałego.
Urządzenie skonstruowane jest w taki sposób aby było łatwe w montażu i niezawodne podczas eksploatacji.
Dane techniczne | |
Sposób zasilana | Zestaw akumulatorowy |
Znamionowe napięcie zasilania | 24 [V] DC |
Prąd znamionowy ciągły | 30 [A] DC |
Spadek napięcia na sterowniku przy prądzie znamionowym | 0,1 [V] DC |
Ograniczenie prądowe | 40 [A] DC |
Prąd zasilania hamulca elektromechanicznego (luzownika | 1 [A] DC |
Zabezpieczenia | Przed: podłączeniem zasilania w odwrotnej biegunowości, przerwą połączeń potencjometrów zadawania prędkości, nadmiernym wzrostem napięcia na zaciskach akumulatora, obniżaniem napięcia akumulatora poniżej 16 [V] DC |
Zadawanie kierunków obrotów oraz prędkości obrotowej | Potencjometrem, gdzie środkowe położenie odpowiada postojowi, natomiast położenia skrajne jeździe w przód i tył |
Ograniczanie prędkości obrotowej | Możliwość ograniczenia maksymalnej prędkości obrotowej za pomocą dodatkowego potencjometru |
Rekuperacja energii | Możliwość zwrotu energii hamowania pojazdu do akumulatorów |
Wymiary | 125x127x42 [mm] |
Masa sterownika | 0,5 kg |
Wykonanie | Otwarte |
Chłodzenie | Powietrze, naturalne |