Jest to przekształtnik tranzystorowy przeznaczony do zasilania silników prądu stałego z magnesami trwałymi, stosowanych w napędach elektrycznych: małych samochodów elektrycznych, pojazdów osobistych, wózków transportowych oraz urządzeń przemysłowych.

Sterownik umożliwia regulację prędkości obrotowej silnika, zmianę kierunku jego obrotów oraz hamowanie z odzyskiwaniem energii do źródła prądu stałego.

Urządzenie skonstruowane jest w taki sposób aby było łatwe w montażu i niezawodne podczas eksploatacji.

Dane techniczne
Sposób zasilanaZestaw akumulatorowy
Znamionowe napięcie zasilania24 [V] DC
Prąd znamionowy ciągły30 [A] DC
Spadek napięcia na sterowniku przy prądzie znamionowym0,1 [V] DC
Ograniczenie prądowe40 [A] DC
Prąd zasilania hamulca elektromechanicznego (luzownika1 [A] DC
ZabezpieczeniaPrzed: podłączeniem zasilania w odwrotnej biegunowości,
przerwą połączeń potencjometrów zadawania prędkości,
nadmiernym wzrostem napięcia na zaciskach akumulatora,
obniżaniem napięcia akumulatora poniżej 16 [V] DC
Zadawanie kierunków obrotów oraz prędkości obrotowejPotencjometrem, gdzie środkowe położenie odpowiada postojowi,
natomiast położenia skrajne jeździe w przód i tył
Ograniczanie prędkości obrotowejMożliwość ograniczenia maksymalnej prędkości obrotowej
za pomocą dodatkowego potencjometru
Rekuperacja energiiMożliwość zwrotu energii hamowania pojazdu do akumulatorów
Wymiary125x127x42 [mm]
Masa sterownika0,5 kg
WykonanieOtwarte
ChłodzeniePowietrze, naturalne