System CET-1 umożliwia realizację bezstykowego ładowania pojazdów elektrycznych (EV). Dzięki wykorzystaniu zjawiska indukcji elektromagnetycznej ładowanie nie wymaga stosowania kabli przyłączeniowych, co eliminuje ryzyko wystąpienia niezgodności typów gniazd.

W skład zestawu wchodzą: sterownik ładowania, cewka pierwotna – montowana w podłożu, cewka wtórna – montowana w pojeździe oraz ładowarka pokładowa. 

Dokładny sposób montażu zależy od modelu pojazdu i sposobu rozmieszczenia otworów/śrub w podwoziu. Geometria zawieszenia pojazdu może wymusić zastosowanie dodatkowych, pośredniczących elementów montażowych.

Ochrona pojazdu przed wpływem pola magnetycznego jest zapewniona przez rdzenie ekranujące oraz konstrukcję obudowy transformatora bezprzewodowego.

System CET-1 przystosowany jest do współpracy zarówno z samochodami osobowymi jak i ciężarowymi. Stanowi wygodną alternatywę dla tradycyjnego ładowania EV.

Specyfikacja systemu
Ładowaniebezkontaktowe
Moc ładowaniaco najmniej
1 kW do 3 kW
Sprawnośćpowyżej 80%
Odległość między
płytami (cewkami)
20-30 cm
Wymiary płyty (cewki)
wtórnej w wersji
  • max 50cm x 50cm – dotyczy wersji
    z montażem poza akumulatorami
  • max 50cm x 50cm – dotyczy wersji
    z montażem w przedniej części ramy
  • max 1200cm x 1000cm – dotyczy wersji
    z montażem pod akumulatorami
Wymiary płyty (cewki) pierwotnejmax. 60cm x 60cm
Ochrona pojazdu przed działaniem
pola magnetycznego
Tak
Tolerancja na niewspółosiowość parkowania
  • boczna +/- 10 cm
  • wzdłużna +/- 7,5 cm
Czas rozpoczęcia transferu energii
doładowania baterii
max do 1 min
Zasilanie z sieci EE230V, 50Hz-60Hz
Informacja na wyświetlaczu układu sterowania
  • położenie płyt (cewek) względem siebie
  • czas ładowania (timer)
  • wartość energii przesłanej
  • szacowany stan naładowania
    baterii (info z BMSa)
Komunikacja CAN z bateriąTak
Realizacja dwukierunkowego
przesyłu energii umożliwiająca
funkcję V2V, V2H, V2G
Opcja