System CET-1 umożliwia realizację bezstykowego ładowania pojazdów elektrycznych (EV). Dzięki wykorzystaniu zjawiska indukcji elektromagnetycznej ładowanie nie wymaga stosowania kabli przyłączeniowych, co eliminuje ryzyko wystąpienia niezgodności typów gniazd.
W skład zestawu wchodzą: sterownik ładowania, cewka pierwotna – montowana w podłożu, cewka wtórna – montowana w pojeździe oraz ładowarka pokładowa.
Dokładny sposób montażu zależy od modelu pojazdu i sposobu rozmieszczenia otworów/śrub w podwoziu. Geometria zawieszenia pojazdu może wymusić zastosowanie dodatkowych, pośredniczących elementów montażowych.
Ochrona pojazdu przed wpływem pola magnetycznego jest zapewniona przez rdzenie ekranujące oraz konstrukcję obudowy transformatora bezprzewodowego.
System CET-1 przystosowany jest do współpracy zarówno z samochodami osobowymi jak i ciężarowymi. Stanowi wygodną alternatywę dla tradycyjnego ładowania EV.
Specyfikacja systemu | |
Ładowanie | bezkontaktowe |
Moc ładowania | co najmniej 1 kW do 3 kW |
Sprawność | powyżej 80% |
Odległość między płytami (cewkami) | 20-30 cm |
Wymiary płyty (cewki) wtórnej w wersji |
|
Wymiary płyty (cewki) pierwotnej | max. 60cm x 60cm |
Ochrona pojazdu przed działaniem pola magnetycznego | Tak |
Tolerancja na niewspółosiowość parkowania |
|
Czas rozpoczęcia transferu energii doładowania baterii | max do 1 min |
Zasilanie z sieci EE | 230V, 50Hz-60Hz |
Informacja na wyświetlaczu układu sterowania |
|
Komunikacja CAN z baterią | Tak |
Realizacja dwukierunkowego przesyłu energii umożliwiająca funkcję V2V, V2H, V2G | Opcja |