Silnik trójfazowy synchroniczny z magnesami trwałymi dedykowany do napędów trakcyjnych

Trójfazowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi jest dedykowany do napędu pojazdów kołowych o masie do 3,5 T. Wirnik silnika zawiera magnesy trwałe i wymaga zasilania z trójfazowego sterownika energoelektronicznego ze sterowaniem sinusoidalnym. Silnik jest wyposażony w czujnik kąta obrotu wirnika oraz czujniki temperatury.
Kadłub jest wyposażony w kanał do chłodzenia cieczą. Wlot i wylot kanału jest wyprowadzony na zewnątrz kadłuba i umożliwia montaż przewodów hydraulicznych.
Podłączenie silnika do sterownika elektronicznego odbywa się za pomocą złącz elektrycznych umieszczonych w skrzynce zaciskowej.

Specyfikacja silnika
Rodzaj pracyS1
Moc ciągła/max1)P=115/175 kW
Prędkość obrotowa2)
ciągła/max
n=8400/12000 obr/min
Moment obrotowy ciągły/maxT=130/200 Nm
Prąd fazowy ciągły/maxI=224/350 A
Częstotliwość prądu ciągła/maxf=280/400 Hz
Napięcie (sinus.) na zaciskach silnika nom./max.Us=305/435 V
Napięcie baterii zasilającej falownikUDC=650-700 V
Sprawność (przy mocy 115/175 kW)ղ=98,6/98,4 %
Czujniki temperaturyPt100
Masa silnikam≈58 kg
Sposób chłodzeniaIC9S7A0
Stopień ochronyIP54

1) Wartości maksymalne dotyczą stanu przeciążenia silnika, trwającego maksymalnie do 2 minut.
2) Charakterystyka prędkości obrotowej silnika jest kształtowana w zależności od obciążenia silnika oraz napięcia baterii.
Zmiana parametrów silnika jest możliwa po uzgodnieniu z klientem.