Silnik trójfazowy synchroniczny z magnesami trwałymi dedykowany do napędów trakcyjnych
Trójfazowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi jest dedykowany do napędu pojazdów kołowych o masie do 3,5 T. Wirnik silnika zawiera magnesy trwałe i wymaga zasilania z trójfazowego sterownika energoelektronicznego ze sterowaniem sinusoidalnym. Silnik jest wyposażony w czujnik kąta obrotu wirnika oraz czujniki temperatury.
Kadłub jest wyposażony w kanał do chłodzenia cieczą. Wlot i wylot kanału jest wyprowadzony na zewnątrz kadłuba i umożliwia montaż przewodów hydraulicznych.
Podłączenie silnika do sterownika elektronicznego odbywa się za pomocą złącz elektrycznych umieszczonych w skrzynce zaciskowej.
Specyfikacja silnika | |
Rodzaj pracy | S1 |
Moc ciągła/max1) | P=115/175 kW |
Prędkość obrotowa2) ciągła/max | n=8400/12000 obr/min |
Moment obrotowy ciągły/max | T=130/200 Nm |
Prąd fazowy ciągły/max | I=224/350 A |
Częstotliwość prądu ciągła/max | f=280/400 Hz |
Napięcie (sinus.) na zaciskach silnika nom./max. | Us=305/435 V |
Napięcie baterii zasilającej falownik | UDC=650-700 V |
Sprawność (przy mocy 115/175 kW) | ղ=98,6/98,4 % |
Czujniki temperatury | Pt100 |
Masa silnika | m≈58 kg |
Sposób chłodzenia | IC9S7A0 |
Stopień ochrony | IP54 |
1) Wartości maksymalne dotyczą stanu przeciążenia silnika, trwającego maksymalnie do 2 minut.
2) Charakterystyka prędkości obrotowej silnika jest kształtowana w zależności od obciążenia silnika oraz napięcia baterii.
Zmiana parametrów silnika jest możliwa po uzgodnieniu z klientem.