Centrum Badawcze Elektromobilności i Inteligentnego Transportu (CET)

Centrum Badawcze

Centrum Badawcze Elektromobilności i Inteligentnego Transportu (CET)

G_Stawicki

Dyrektor Centrum Badawczego

mgr inż. Grzegorz Stawicki

Od 2012 roku pracuje tematyce Elektromobilności głównie dla firm komercyjnych. Od 2012 do 2015 jak kierownik projektów autobusowych w AMZ – Kutno. Odpowiedzialny za opracowanie całej gamy autobusów City Smile w wersji elektrycznej. Uczestnik projektu Horyzont 2020. Od  2015 do 2017 Szef Sprzedaży w Ursus Bus. Odpowiedzialny za wprowadzenie produktów firmy na rynek i przygotowanie koncepcji nowego rodzaju pojazdów zero emisyjnych. W 2015 roku zaowocowało to powstaniem pierwszego w Polsce autobusu elektryczno wodorowego. Od 2017 odpowiedzialny za dystrybucje i integrację systemów napędowych Dana – TM4 w centralnej Europie. W 2018 złoty medal na TransExpo Kielce za najlepszy napęd elektryczny na rynku dla komunikacji miejskiej. Uczestnik projektów Polski Ebus, Polski Ebus 2.0, ZeEUS Project, JIVE i JIVE 2.0, EVAN. Obecnie Dyrektor Centrum Badawczego w Instytucie Elektrotechniki. Odpowiedzialny z ramienia Instytutu za projekt Rail4Eart WP9 – Interoperacyjna stacja tankowania wodorem.
KONTAKT: tel.: 661 336 612

Grupa Badawcza Zintegrowanych Systemów Inteligentnego Transportu

Jesteśmy nowo utworzoną grupą badawczą w Kutnie. Na tą chwilę prowadzimy intensywne procesy rekrutacyjne. Planujemy w najbliższym czasie zatrudnić dodatkowe osoby na stanowiska niezbędne do realizacji założonych celów.

Naszymi potencjalnymi klientami są firmy i instytucje, które ze względu na politykę Unii europejskiej zmierzającą do dekarbonizacji mobilności chcą, bądź wręcz są zobligowane do wymiany części floty samochodowej na zero emisyjną.                      

Usługi:

  • konwersja pojazdów spalinowych na elektryczne lub elektryczno – wodorowe z wykorzystaniem komponentów rynkowych
  • integracja pojazdów EV i FCEV
  • projektowanie i programowanie układów elektronicznych
  • diagnostyka i konfiguracja komponentów energoelektronicznych i elektronicznych pojazdów EV i FCEV
  • projektowanie i programowanie systemów ładowania pojazdów elektrycznych
  • uruchomianie i diagnostyka pojazdów EV i FCEV
  • wdrażanie i walidacja rozwiązań systemowych na pojazdach EV i FCEV
  • wdrażanie algorytmów sterownika nadrzędnego pojazdów EV i FCEV
  • projektowanie architektury systemowej pojazdów elektrycznych
  • inżynieria zwrotna dla pojazdów EV i FCEV
  • projektowanie komponentów nadwozia pojazdów zgodnego z przepisami homologacyjnymi
  • projektowanie i programowanie systemów HMI dla pojazdów EV i FCEV

Głównymi obszary gospodarki na których planuje skupić swoje działania Grupa Badawcza Zintegrowanych Systemów Inteligentnego Transportu są automotive oraz transport.

Grupa Badawcza Infrastruktury Transportu Elektrycznego

Usługi:

  • pomiary kondunktancji torowisk
  • system MPB (Pomiar prądów błądzących)
  • P4 dla statycznych przetwornic kolejowych
  • obsługa elektroniki tramwajowej
  • diagnostyka obszarowej sieci powrotnej prądu stałego

Naszymi klientami są:

  • firmy realizujące rozbudowę metra w Warszawie
  • firmy wykonujące nowe i modernizowane torowiska z reguły tramwajowe
  • Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej

Obszar infrastruktury zelektryfikowanego prądem stałym transportu szynowego – koleje, metro tramwaje

Grupa Badawcza Systemów Zasilania Napędów Elektrycznych

Oferujemy szeroki zakres usług w dziedzinie projektowania oraz wykonania maszyn elektrycznych, mających zastosowanie w różnych gałęziach transportu, a także w wybranych obszarach przemysłowych.

Usługi:

  • projektowanie i prototypowanie komponentów energoelektronicznych dla pojazdów zeroemisyjnych
  • projektowanie i prototypowanie systemów bezprzewodowego ładowania
  • projektowanie i prototypowanie elektrycznych systemów napędowych dla EV
  • projektowanie i prototypowanie przekształtników dla OZE
  • projektowanie i prototypowanie prądnic dla OZE
  • Integracja pokładowych komponentów zasilania i napędu pojazdów elektrycznych
  • projektowanie i prototypowanie falowników napędowych dla klasycznych maszyn trójfazowych i wielofazowych
  • projektowanie konstrukcji mechanicznych

Nasza oferta zaadresowana jest do firm pracujących bezpośrednio i pośrednio w obszarze elektromobilności. Przykładem mogą być firmy które zajmują się konwersją pojazdów spalinowych na elektryczne czy tez projektowaniem pojazdów elektrycznych. Grupa Badawcza Systemów Zasilania Napędów Elektrycznych oferuje im dobór lub i opracowanie systemów zasilania, napędu oraz integracji elektrycznych i elektronicznych urządzeń pokładowych. Rozwiązania technologiczne które opracowujemy adresowane są także dla firm pracujących w szerokim obszarze OZE a szczególnie energetyki wodnej i wiatrowej, dla tych klientów mamy w swojej ofercie generatory do turbin wiatrowych i wodnych oraz dedykowane przetwornice opracowane w Łukasiewicz – IEL. 

Grupa Badawcza Systemów Zasilania Napędów Elektrycznych działa głównie w dwóch obszarach:

  • przemysłowy:
    • przetwarzanie energii elektrycznej (układy napędowe i systemy zasilania),
    • e-transport (nowe rozwiązania na rzecz elektromobilności na lądzie, wodzie i w powietrzu)
    • energetyka i wytwarzanie energii elektrycznej (systemy OZE, integracja pojazdu z systemem elektroenergetycznych V2x)
  • usługowy:
    • usługi i realizacja projektów B+R
    • usługi badawcze układów napędowych dla elektromobilności i zastosowań przemysłowych

Podejmujemy także prace z obszaru rolnictwa, takie jak opracowanie zasilania czy dedykowanego napędu dla maszyn i urządzeń rolniczych.

Grupa Badawcza Systemów Sterowania i Zarządzania

Specjalizujemy się w:

  • sterowaniu przekształtnikami sieciowymi AC/DC,
  • sterowaniu przekształtnikami napędowymi DC/AC,
  • sterowaniu przekształtnikami DC/DC,
  • modelowaniu i symulacji systemów energoelektronicznych w środowisku symulacyjnym Matlab/Simulink, Plecs, PSIM,
  • programowaniu procesorów DSP i układów programowalnych FPGA,
  • programowaniu paneli dotykowych HMI, sterowników PLC, mikrokomputerów Raspberry Pi,
  • komunikacji z urządzeniami poprzez Ethernet, Wi-Fi, Modbus, RS485, RS232,
  • Internet rzeczy IoT (ang. Internet of Things).

 Zakres działania:

  • modelowanie i symulacje komputerowe w zakresie systemów energoelektronicznych i energetycznych,
  • opracowywanie algorytmów sterowania dla różnych systemów i obiektów,
  • symulacje na Symulatorze Czasu Rzeczywistego (ang. Real Time Simulator),
  • rozwój oprogramowania dla systemów wbudowanych (ang. Embedded System),
  • zarządzanie przepływem i magazynowaniem energii elektrycznej,
  • tworzenie aplikacji komputerowych dla systemów Windows i Linux,
  • komunikacja z systemami rozproszonymi,
  • monitorowanie i wizualizacja parametrów systemów,
  • tworzenie i zarządzanie bazami danych.

Usługi:

  • modelowanie i symulacje systemów elektrycznych i energoelektronicznych
  • opracowywanie algorytmów sterowania dla systemów elektrycznych i energoelektronicznych
  • symulacje systemów w symulatorze czasu rzeczywistego (HIL)
  • opracowywanie oprogramowanie dla systemów i komponentów systemu embedded
  • oprogramowanie systemów przepływu i magazynowania energii elektrycznej
  • tworzenie aplikacji komputerowych dla systemów Linux i Windows
  • tworzenie aplikacji Webowych
  • tworzenie zdalnych systemów akwizycji danych
  • tworzenie i zarządzanie bazami danych
  • sterowanie przekształtnikami energoelektronicznymi (AC/DC, DC/AC, DC/DC)
  • programowanie paneli dodykowych HMI, sterowników PLC, mikrokomputerów Raspberry PI
  • tworzenie kastomowych rozwiązań AI opartych o sieci neuronowe
  • programowanie procesorów DSP i programowalnych układów FPGA

Odbiorcami naszych produktów są głównie firmy zajmujące się integracja napędu elektrycznego z  zastosowaniem do napędów autobusowych, samochodów dostawczych i ciężarowych oraz innych pojazdów użytkowych i przemysłowych.

Grupa działa w obszarze : Inteligentna i Czysta Mobilności

This will close in 0 seconds